در استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي، هشدارهاي پليسي را جدي بگيريد

یزدفردا – رئيس پليس فتاي استان يزد جهت هوشياري شهروندان در استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي از آنها خواست هشدارهاي پليس را جدي بگيرند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ زارع پور رئيس پليس فتاي استان يزد اعلام كرد: جهت هوشياري شهروندان در استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي و دقت در حفظ و نگهداري رمز عبور حساب هاي بانكي از آنها خواست هشدارهاي پليس را جدي بگيرند و موارد ذيل را هميشه مدنظر داشته باشند.



-- هنگام استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي مطمئن شويد كه از صفحات اصلي درگاه هاي بانكي استفاده مي نماييد زيرا مجرمين و كلاهبرداران رايانه اي با ايجاد صفحات مشابه سازي شده (فيشينگ) درگاه هاي بانكي قصد به دست آوردن رمز عبور حساب هاي بانكي و برداشت غيرمجاز از حساب هاي شما را دارند.



-- چنانچه در كافي نتها از خدمات الكترونيك استفاده مي كنيد مطمئن شويد كسي حركات شما را زيرنظر ندارد يا به وسيله تلفن همراه از عملكرد شما فيلم برداري نگردد و اگر شخصاً قادر به استفاده از خدمات الكترونيكي نمي باشيد از افراد ناشناس نخواهيد با استفاده از رمز عبور حسابتان اين كار را براي شما انجام دهند و حتماً از بستگان مطمئن و مورد اطمينانتان كمك بگيريد.



-- با بررسي عملكرد حساب خود چنانچه با برداشتي مواجه شديد كه مطمئن هستيد از طرف شما نبوده موضوع را پيگيري و نسبت به تغيير رمز عبور حساب خود اقدام كنيد چون شخص ديگري نيز رمز عبور شما را در اختيار دارد و ممكن است از آن سوء استفاده نمايد . چنانچه توسط تلفن همراه خود پيامكي دريافت نموديد كه بنا به دليلي از شما خواسته شده شماره حساب و رمز عبور خود را ارسال كنيد هرگز اين كار را انجام ندهيد زيرا طرف شما قصد برداشت غيرقانوني از حساب شما را دارد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا